KLAUZULA INFORMACYJNA
Administrator
- Administratorem przetwarzanych danych osobowych jest: Zespół Szkół Specjalnych w Gliwicach, ul. Dolnej Wsi 74., którego reprezentuje dyrektor Tomasz Ocieczek
Współadministratorzy
- Współadministratorami danych osobowych są: Prezydent Miasta Gliwice, wykonujący swoje zadania przy pomocy Urzędu Miejskiego w Gliwicach oraz miejskie jednostki organizacyjne wymienione w Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Miejskiego w Gliwicach, w tabeli nr 1. „Wykaz miejskich jednostek organizacyjnych”.
Link do Zarządzenie organizacyjne nr 84/19 Prezydenta Miasta Gliwice z dnia 12 sierpnia 2019 r.
(tekst ujednolicony) w sprawie: zatwierdzenia uzgodnień dotyczących określenia zakresów odpowiedzialności współadministratorów wynikających z wypełniania obowiązków związanych z przetwarzaniem danych osobowych znajduje się pod adresem: zarządzenie organizacyjne nr 84/19
.
Inspektor ochrony danych Administratora
- Inspektorem Ochrony Danych w Jednostce jest: Sylwia Romanowska, tel 32 231 32 22
Cel i podstawa przetwarzania
- Celem przetwarzania danych osobowych jest wypełnianie zadań wynikających z obowiązku kształcenia i wychowania dzieci i młodzieży.
- Podstawą przetwarzania danych osobowych są:
Art. 6 ust. 1 lit. a) i lit. c) oraz art. 9 ust. 2 lit. b) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przypływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE;
- Przepisy prawa:
- Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty,
- Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe,
- Zgoda osoby, której dane dotyczą.
Odbiorcy danych
- Odbiorcami danych mogą być firmy świadczące usługi na rzez Jednostki:
- Dostawca oprogramowania do prowadzenia dziennika elektronicznego.
- Firma świadcząca usługi w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy.
- Firma świadcząca usługi z zakresu opieki medycznej w miejscu nauczania i wychowania.
- Firma świadcząca usługi w zakresie administrowania systemem informatycznym.
Okres przechowywania danych osobowych
- Dane osobowe przetwarzane na podstawie przepisów prawa, o których mowa w pkt. 5 pkkt 1), będą przechowywane przez okres zgodny z jednolitym rzeczowym wykazem akt, opracowanym na podstawie ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach.
– Dane osobowe zawarte w dziennikach lekcyjnych – 5 lat od zakończenia nauki w szkole
– Dane osobowe zawarte w arkuszach ocen – 50 lat od zakończenia nauki w szkole.
- Dane osobowe, o których mowa w pkt 5 ppkt 2), będą przetwarzane do momentu wycofania zgody lub zgodnie z pkt 7.
Prawa osób, których dane dotyczą.
- Informujemy, że przysługuje Pani/Panu prawo do:
- dostępu do swoich danych osobowych i otrzymania ich kopii;
- poprawiania i uzupełniania swoich danych osobowych;
- usunięcia danych przetwarzanych na podstawie zgody;
- cofnięcie zgody nie będzie miało wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
- wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Informacje dodatkowe
- Dane osobowe będą udostępniane wyłącznie urzędom i instytucjom uprawnionym na podstawie przepisów prawa.
- Podanie danych osobowych zgodnie z pkt 5 ppkt 1) jest obowiązkiem ustawowym.
- Podanie danych osobowych zgodnie z pkt 5 ppkt 2) jest obowiązkiem umownym. Niewyrażenie zgody będzie skutkowało brakiem możliwości wykonywania czynności, objętej zgodą na przetwarzanie danych osobowych.
- Podane dane osobowe nie służą do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.